Zoek een product

Zoek op toepassing

zoek

Zoek op merknaam

zoek

Meetinstrumenten

Regelmatig bewegen kan zowel kleine kwaaltjes als meer ernstige ziektes voorkomen en behandelen. Voldoende beweging helpt u om lichamelijk en geestelijk gezond te leven. Een actieve levensstijl kan het risico op zwaarlijvigheid, hoge bloeddruk, diabetes, osteoporose, hartaanval, depressie, darmkanker en vroegtijdig overlijden verlagen. Het is belangrijk om zowel de uithouding, als de algemene kracht en lenigheid op peil te houden. Ook het behouden van het evenwicht is belangrijk.

Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Niet iedereen kan uit zichzelf de moed bijeenrapen om regelmatig voldoende actief te zijn. Hier kunnen meetinstrumenten dé oplossing vormen. Ze zorgen ervoor dat je dagelijkse activiteit meetbaar, zichtbaar en bruikbaar wordt. Je krijgt continue feedback over je vooruitgang. Ze bieden je inzicht in de kwaliteit van je dagelijkse portie beweging en zorgen zo voor extra motivatie om meer en beter te bewegen in functie van een betere gezondheid.

Pedometers en chronometers

Pedometers en chronometers Sommige mensen doen graag aan sport. Zij maken daar graag minimum drie keer per week een half uurtje voor vrij. Het regelmatig uitvoeren van intensieve sportactiviteiten is een prima manier om voldoende beweging te krijgen. Intensieve activiteiten doen de ademhaling en de hartfrequentie in sterke mate toenemen en laten u zweten. Bewegingsvormen zoals aerobics, zwemmen, voetballen of joggen behoren tot deze sportactiviteiten.
Andere mensen houden niet zo van sport of vinden het moeilijk om hiervoor tijd te maken. Voor hen is het belangrijk om dagelijks voldoende te bewegen en niet te vervallen in een niet-actieve levensstijl. De weg naar een actief leven is niet moeilijk.

Als actieve periodes van 5 tot 10 minuten meermaals per dag worden uitgevoerd, zal men geleidelijk fitter en gezonder worden. De voorwaarde is dat deze bewegingsperiodes samen 30 minuten per dag bedragen en dat ze van matige tot hoge intensiteit zijn. Activiteiten van matige intensiteit doen de ademhaling en de hartfrequentie lichtjes stijgen. Bezigheden zoals het nemen van trappen, het gras maaien, fietsen naar het werk, actief spelen met de kinderen of wandelen, kunnen eenvoudig worden ingepast in de dagelijkse routines.

Pedometers en chronometers Het inpassen van eenvoudige bewegingsvormen in de dag, is voor de meeste mensen zeer haalbaar. Een actieve levensstijl zal bijdragen aan een gezond, fit en kwaliteitsvol leven. Zo kunnen ook personen met een druk leven of zij die niet houden van sporten, aan voldoende beweging doen. De aanbevolen hoeveelheid beweging per dag, kan ook vertaald worden in het aantal stappen.
Elke dag een half uur bewegen of 10 000 stappen per dag dragen bij tot een betere gezondheid!

Het dragen van een pedometer is een goede manier om zicht te krijgen op uw hoeveelheid beweging en aantal stappen per dag. De pedometer telt het aantal stappen dat wordt gezet, bij alle activiteiten die u gedurende de dag doet. Zo zullen de stappen tijdens wandelen, lopen, sporten, stofzuigen, winkelen, ... worden opgeteld. Daarnaast zorgt de pedometer voor aanmoediging, door de constante weergave van het aantal stappen, en helpt hij u om haalbare bewegingsdoelen te stellen en deze te bereiken. Met een pedometer wordt het streven naar een actief leven ook plezierig en meer uitdagend.

Naast de pedometers die enkel automatisch het aantal stappen en de totale afgelegde afstand berekenen, heeft Digi ook modellen die beschikken over een chronometer-, snelheid-, uurwerk en/of kompasfunctie.

Met de chronometers uit het Digi assortiment maakt u nauwkeurige tijdopnames in allerlei toepassingen. Zowel een eenvoudige totaaltijd of een zeer gedetailleerde ronde- en tussentijdregistratie is mogelijk met de handige, duidelijk afleesbare en duurzame Digi handchronometers.

Hartslagmeters

Hartslagmeters Hartslagmeting geeft je inzicht in wat je lichaam precies doet. Het helpt je om heel gericht te werken aan de prestaties van je hart, de motor van je lichaam. Een hartslagmeter werkt daarbij als een toerenteller, die precies aangeeft of je niet teveel of te weinig toeren maakt. Hij vertelt je zo of je gas terug moet nemen of juist harder moet trainen om het gewenste effect te bereiken. Als je meer resultaat wilt bereiken, met minder inspanning, dan is trainen met een Polar hartslagmeter de oplossing!

Voor iedere sportactiviteit is er een Polar hartslagmeter waarmee je perfect begrijpt wat je lichaam jou te vertellen heeft. Dankzij de persoonlijke feedback haal je meer resultaat uit je activiteiten en maak je optimaal gebruik van je beschikbare tijd.

Osteoporosemeter

Osteoporosemeter Osteoporose is een aandoening van het skelet waar steeds meer Belgen aan lijden. Door een lage botmassa en aantasting van de structuur van het botweefsel, is er een aanzienlijke toename van de kans op fracturen. Medicatie en hormonentherapie zijn vaak geen goede oplossing. Mensen reageren niet altijd even positief op soortgelijke behandelingen. Er is dus nood aan een alternatieve manier om osteoporose te bestrijden. Experts zijn het er over eens: preventief handelen kan het ziektebeeld afremmen en zelfs vermijden.

Een belangrijke factor bij het voorkomen van osteoporose, of het vertragen van het ontstaan ervan, is zoals bij vele andere ziekten ‘beweging’. Beweging belast de botten en maakt ze zo sterker. Beweging is dus essentieel, maar niet alle soorten beweging zijn goed voor de botstructuur. Zo zijn de zogenaamde ‘high impact’ oefeningen (zoals springen, tennis, joggen) ideaal.
Een handig hulpmiddel om je oefeningen te controleren is de NewTest Bone Excercise Monitor. Dit apparaatje meet en analyseert de kwaliteit en kwantiteit van de oefening.
Zo krijg je onmiddellijk feedback over je dagelijkse of wekelijkse oefeningen, en hoe dit een versterkende invloed heeft op het beenderstelsel. Tijdens de oefeningen hang je het toestel aan je broeksriem of trainingspak. Gewoon even je persoonlijke data instellen, en het toestel doet de rest.